Kövess minket a facebook-on itt:

“A Sárgaszalag - Siófoki Hosszútávú Kite Kihívás a Siófoki Kiteosok PJT és a Siófoki Kite Center különleges erőmegmérettetése, amit a sportolók saját felelősségükre vállalnak, és hajtanak végre.”

Miért Sárgaszalag?



A Sárga szalagnak különleges jelentése van.


Amikor a név választásán gondolkodtunk szerettünk volna olyan nevet választani, ami amellett, hogy hagyományt teremt, kapcsolódik Siófok városához, és mindemellett egy olyan jelkép, ami a kitesportot űző extreme sportolók is magukénak érezhetnek.

1. Sárga szalag, mely Siófokot szimbolizálja: Siófok város színei a Kék és a Sárka. A kihívásban a Kék színt a Balaton víze képviseli, a Sárga színt a kihívást teljesítő versenyző a mentőmellényén viseli.


2. Sárga szalag, mely az extreme sportolókat szimbolizálja: A sárga szalag hagyományosan azok a kutyák viselik a hámjukon, akik “harapósak”, vadabbak, mint társaik, viselkedésükben hajlamosak a szélsőségekre.



A Sárgaszalag szabályai


Biztonsági Szabályok



A Sárgaszalag - Siófoki Hosszútávú Kite Kihívást mindenki saját felelősségre vállalja és teljesíti. A Siófoki Kiteosok Pjt vezetői, tagjai sem a szervezésben, sem a végrehajtásban nem vesz részt. Az esetleges balesetekért és károkért, a vízi és biztonsági szabályok betartásáért egyedül téged terhel a felelősség, ha elindulsz, és vállalod a kihívást.


A KIHÍVÁST KIZÁRÓLAG A MAXIMÁLIS BIZTONSÁG ÉS A VÍZI SZABÁLYOK MAXIMÁLIS BETARTÁSÁVAL VÁLLALD!


Az alábbiakat csupán emlékeztetőnek és figyelmeztetésnek szánjuk.


Ne felejtsd a teljes felelősség a tiéd!


A teljesség igénye nélkül csupán emlékeztetőül néhány szabály, amit javaslunk betartani:


1. Csak 100% egészségi állapotban vállald a kihívást.

2. Soha ne fogyassz alkoholt vagy drogokat a kihívás előtt és alatt.


3. Javasoljuk, hogy csak 20 fokos vízhőmérséklet felett vállald a kihívást.


4. Javasoljuk, hogy viselj megfelelő vastagságú neoprene ruhát a kihűlés és a fázás ellen.


5. Tartsd be a víziközlekedés szabályait, kerülj ki minden vízi közlekedési és sport eszközt. A KOMPNAK IS ELSŐBBSÉGE VAN!


6. Tarsd be a mindenkori parttól való maximális távolságot.


7. Viselj mentőmellényt.


8. Csak északi vagy északnyugati szélben javasoljuk az indulást.


9. Csak akkor indulj, ha tökéletes az úszóképességed és úszó tudásod.


10. Mindig gondoskodj autós parti kísérőről, aki figyel téged és baj esetén érted tud menni, vagy értesíteni tudja a hatóságokat.


11. A telefonod legyen nálad és legyen rajta nyomkövető alkalmazás, amiből a parti kísáről látja, hogy hol vagy.


12. Ha úgy érzed, hogy elfáradtál, ne erőltesd, fejezd be a kihívást, manj ki a partra.


13. Csak akkor vállald a kihívást, ha gyakorlott mélyvízi kite-ozó vagy.


14. Legyen nálad zsinór vágó eszköz, ha bajba kerülnél (pl rádtekeredett egy zsinór vagy veszélyeztet a kite).






A Sárgaszalag - Részvételi Szabályai



1. A Kihívás teljesítése nincs időben korlátozva.


2. Indulás kizárólak a Siófoki Kite Center - Balatonszéplaki partjáról szabályos


3. Az útvonalat a következő két alkalmazással (mindkettővel) rögzísd: Windsport Tracker, Geo Tracker


4. Tihany elhagyása után délről kell a két vízkiemelő bólyát kerülni a Földvári kikötő előtt.


5. Semmiféle külső segítséget nem lehet igénybe venni.


6. A partra lépés a kihívás végét jelenti a partra lépés pontján.


7. Kite újra indítására tilos külső személy (pl fürdőző) segítségét kérni.


8. Ha elindultál ugyanazzal a kite-tal, és ugyanazzal a deszkát kell végig használnod. Egyiket sem cserélheted le.




Sajtóhír:


"ELINDULT A SÁRGASZALAG VERSENY!


Elindult a Siófoki Kiteosok PJT és a Siófoki Kite Center legújabb versenye, a Sárgaszalag, a Siófok Hosszútávú Kite Kihívás - Siófok Long Distance Kite Challenge.


Ki jut el legtávolabb egyhuzamban nyugati irányban a Siófoki Kite Centerről, Balatonszéplaról indulva a partot követve?


Az első induló Lázár Csaba, a Siófoki Kiteosok PJT elnöke volt, aki a mai napon 36 km-t tett meg egyhuzamban nyugat felé egy Kitech Free RS 12 ernyővel és egy Cabrinha Double agent hydrofoil deszkával, amikkel Fonyódligeti Erzsébet táborig jutott."






















Beszámoló:


Már régóta készültem egy hosszú távú túrára kite-al.


Közel 10 éves vitorlázó tapasztalattal és két Kékszalag vitorlás verseny teljesítésével a hátam mögött igyekeztem olyan körültekintő lenni, amennyire lehetett.


Mivel a Balatonon nem létezik teljes hosszában és szélességében egy irányból és azonos erősséggel fújó szél, így egy ilyen hosszú távú túra egy vízisport eszközzel különleges meglepetéseket tartogathat.


Az induláshoz feltétlenül egy megérkezett és már stabilizált zivatarmentes hidegfrontot követő időszakot céloztam meg, napsütéssel, jó idővel, 20 fok feletti vízhőmérséklettel.


2019 június 28-án el is érkezett az ideálisnak ígérkező nap.


25-35 km/h-s északi szél és gyönyörű napsütés fogadott a Siófoki Kite Center-ben Balatonszéplakon.


Dilemma volt az ernyő méret. Soft vagy Tube? A Soft ernyőt a szél fújja fel, a Tube ernyőt pumpával fújjuk fel. Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai.


A részletekbe most nem mennék bele, de végül a 12 négyzetméteres Soft Kitech Free RS-t választottam.


A deszka ugyanígy dilemma tárgya volt.


Kis deszka semmiképpen.


Maradt a nagyobb Naish surf deszka, a Naish race board és a Cabrinha double agent szárnyas hydrofoil, illetve a Flysurfer door.


Végül számítva a gyenge szeles szakaszokra, a szárnyas Cabrinha double agent deszkát választottam.


A szabályokat betartva mentőmellényt húztam, és alá egy rövid 2mm-es ruhát, ami már az első kilométereken kiderült, hogy nagyon jó ötlet volt. A kánikula ellenére a nagy sebesség miatt vizes ruhában nagyon féztam folna. Így sem volt melegem.


A Surda sapka is jó ötlet volt mert akármennyire is hülyén néz ki benne az ember, esélyes, hogy napszúrást kaptam volna az úton, de, hogy leégett volna a fejem teteje az teljesen biztos.


És mivel az ember gyakorlatilag az ernyő nézése miatt folyamatosan a napba néz a karima itt is nagy segítséget nyújtott.


Napkrémet nem használtam, mert a tapasztalatom az, hogy a víz bemossa a szemembe a krémet, ami kínzó égető érzést okoz.


Timi hűséges társam vállalta, hogy a partot követve autóval végigkísér autóval.


Feltelepítettem a telefonra két útvonal regisztráló programot, és egy családi telefon detektort, hogy Timi tudja követni merre járok.


Déli 12-kor indultam és Tihanyig viszonylag problémamentesen telt az út, amit kb. fél óra alatt teljesítettem.


Zamárdinál láttam három kite-ost.


Aztán jött Tihany, amitől előre rettegtem ismerve a rengeteg kalandos átkelést vitorlással. Motor nélkül sokszor lehetetlen volt átjutni.


Tehát következett a "Pokolzóna" (ahogyan azt Horányi-Névy András barátom elnevezte).


Tihany most sem hazudtolta meg magát. Mintha forgószélben kellett volna mennem. Hol mögülem fújt, hol szembe vágott a viharos erejű szél, ahogy a front kerülte a félszigetet, erőteljes turbulenciát okozva a légáramlásban.


Szerencsére csak két komp üzemelt.


Megvártam amig az egyik elmegy északra Tihanyba és a másik le délre Szántódra.


Nekivágtam. Amúgy is tele voltam adrenalinnal, de ez a rész...


Estem-keltem...


Nem számoltam hányszor, de végülis átjutottam.


És ekkor jött az, amire nem számítottam, hogy mekkorát hajlik lefelé a tó déli partja. Vitorlással az ember ezzel nem igazán foglalkozik, de most, mivel be kellett tartani a parttól a maximális 1.500 méteres maximális távolságot, le kellett mennem délre.


Így be is került a szabályok közé, hogy nem lehet venni az irányt közvetlenül a Boglári hegy irányába, mert akkor az ember gyakorlatilag vízközépre kerül azonnal.


Ezért a szabály azt mondja, hogy délről kell kerülni a Földvári két vízkiemelő bólyát.


A lejutást szintén nem részletezem, mert a szárnyas hydrofoillal ebben a szélben gyakorlatilag lehetetlen volt közel hátszélben menni.


Maradjuk annyiban, hogy a mentőmellény jól jött...


Végül lejutottam, és kerültem a vízkiemelőt,és folytattam az utamat.


A következő a Földvári kikötő elkerülése után vált világossá számomra: Itt a part újra nagyon messzire kerül.


Tehát ha valaki Tihany után bent marad, ezzel a két lépcsős szélesedéssel bizony pont a tó közepére kerül annak hosszirányú tengelye mentén.


Végig a löszfal alatt haladtam az egyre inkább északról fújó szélben, ami nagyon nem jött jól.


A szélerősség extreme módon változott. Hol utolértem az ernyőt, és leesett, hol úgy meghúzott, hogy repültem a levegőben.


Nem számoltam az eséseket, és újra indulásokat most sem, de elvergődtem Öszödig, ahol szinte leállt a szél. Na itt ha nincs a szárnyas hydrofoil, biztos elvérzek.


El is neveztem a helyet Sivatagnak, mivel már az első katamarános utamnál ugyanígy jártam, nem beszélve a rengeteg vitorlás túráról. Ezen a részen szeret szélcsend lenni.


Valahogy újra, már ki tudja hányadszor, összeszedtem a kite-ot és elmentem Szemesig, ahol annyira rámerősödött a már-már mügülem fújó szél, hogy ijesztő volt.


Boglár...


A nagystrand előtt az ernyő leesett... ményvíz, mint végig, mert a strandokat el kell kerülni, bólyán belül tilos kite-ozni...


Az ernyő összebogozódik... zsinórok mindenhol...


Na mondom itt a vége...


Ez egyik zsinór rátekeredett a hydrofoil első szárnyára. Hurok...


Jön a széllökés...


Kite fel a levegőbe, és kiemeli a deszkát kb 4-5 méter magasságba...


Leesik...


Elkapm, igyekszem kiszabadítani a következő lökésig...


A zsinór bent van, beszorult az első szárny és a vezető sín közé...


Nem tudom hogyan, de sikerült kiszabadítanom, és az ernyő magától a zsinórokkal együtt helyre került, felfújta magát, és újra indult a vízről...


Ekkor már leért a lábam...


Na mondom, akkor folytassuk.


Timi integet a kikötő mólójáról, ez erőt ad...


Integetek, és ezzel a lendülettel már repülök is... újabb esés...


Újra indulás...


Találkozás a Főnix-hajóval, régi ismerőseimmel...


Újabb déli lehajlás, amikor már szinte teljes hátszéllel kellett menni...


40 km/órára erősödött a szél, ami néha gondolt egyet és leáltt.


Igyekeztem kivédeni a sokszor megbokrosodó ernyő brutális húzását és a gyengülésekben a leesést, amikor utolértem szegény.


De a Kitech ernyő zseniális...


Még mindig bírta...


És eljött Fonyódliget...


Nyilván a fáradtságom miatt is, de utolértem az ernyőt, a zsinórok lelazultakz leesett, és a következő széllökésnél félbe tekeredett, és mint egy óriási propeller elkezdett brutálisan forogni...


Kivontattattam vele magam a partra, és fél órán keresztül próbáltam kibogozni, de nem sikerült.


Eldöntöttem, hogy ennyi volt, összetekertem a kite-ot, és fogtam a deszkám, és két sok kalandot átélt hűséges társaimnak megköszöntem a munkát, és  kimentem velük a partra.


Nézem az órám... Nény órát mentem és küzdöttem az elemekkel...


Kiterítettem a vízes kite-ot, és na itt éreztem először, hogy mennyire fáradt vagyok...


Hívtam Timit, aki Fonyódról jött vissza értem.


Mint mindig most is mosolygott, és segített bepakolni mindent az autóba.


Aztán irány Balatonfenyves, integetés és köszönönet mondás Károly Attilának a Kitech ernyők gyártójának a Balatonfenyvesi Vízisport Center tulajdonosának a zseniális ernyőért.


És végül a kihagyhatatlan Robinson Pizza!


Hálás köszönet mindenkinek, aki segített, biztatott és szorított nekem az úton.


Elindult hát a Sárgaszalag...


Ki lesz a következő?



Fotók ITT!











SÁRGASZALAG! VIGYÁZZ HARAPOK!



A Sárgaszalagnak a kihívást keresőknek


A Sárgaszalag célja, hogy Siófokról, a magyarországi Kitesport bölcsőjéből és mekkájából, a Siófoki Kite Centerről indulva a déli part nyomvonalát követve, minden vízi és biztonsági szabályt betartva olyan messzire juss egy eszközzel (kite és board), partraszállás és külső segíség igénybevétele nélkül amennyire tudsz. A végső cél nyilvánvalóan Keszthely lenne.